5 tips om je kantoor slim en smaakvol in te richten

Kantoorinrichting tip 1: bureau en stoel

Omdat we ongeveer een derde van onze tijd op kantoor doorbrengen, is het verstandig om te investeren in goed kantoormeubilair. Kies voor verstelbare bureautafels. Gezond, slim en toekomstbestendig. Let op bij bureautafels: volgens de Arbo normen geldt voor zittend werk dat de bureautafel verstelbaar moet zijn van 65 tot 85 cm. Bij zit-sta werk is dat 65-130 cm. Een ja, laten we eerlijk zijn: een goede bureaustoel is onmisbaar. Niemand zit te wachten op rugpijn. Je hebt tegenwoordig bureaustoelen speciaal voor mannen of vrouwen, parttimers of fulltimers. Een zit-sta plek? Kies dan liever voor verstelbare werkstoelen of werkkrukken. Prixos beschikt over een ruime collectie bureaustoelen en -tafels die aan alle normen voldoen. Geloof me: de combinatie van een goed bureau en een lekkere bureaustoel is de basis van iedere fijne én gezonde werkplek!

 

Tip 2: zorg voor goede verlichting

 

Waar je ook werkt en wat je ook doet, goed licht is essentieel. Naast daglicht zijn bureaulampen echt een must. De beste bureaulampen verdelen het licht gelijkmatig over je bureau of werkruimte en trillen niet of nauwelijks.  Weet je waarom? Omdat juist daardoor je ogen vermoeid raken. Kies voor een koel daglicht (bijvoorbeeld LED), dit bevordert namelijk je concentratie en zorgt ervoor dat je energielevel op peil blijft.  

Tip 3: wandborden zijn functioneel in iedere werkomgeving

 

Wandborden zijn er in verschillende soorten en maten en super functioneel in iedere werkomgeving. De meeste kantoren maken gebruik van whiteboards met een bordoppervlak van gelakt staal. Whiteboards zijn beschrijfbaar, droog afwisbaar en magnetisch. Je visualiseert snel je uitleg, gebruikt het voor brainstormsessies of vergaderingen. Naast whiteboards kun je ook kiezen voor planborden, kurk- of glasborden. Allemaal slimme, fraaie of inspirerende oplossingen voor een overzicht van activiteiten, presentaties of denk- en ontwerpprocessen.

Tip 4: archiefkasten en kluizen

Belangrijke papieren en waardevolle klantendossiers. Je moet er niet aan denken om ze kwijt te raken! Veel mensen vergeten dit mee te nemen bij de planning van de (her)inrichting van hun kantoor. Maar beter voorkomen, dan genezen zeg ik altijd maar. Je doet er daarom goed aan een degelijk archiefsysteem of solide archiefkast te selecteren. Je belangrijke papieren bewaar je het liefst in een kluis. Zo bescherm je ze tegen inbraak of brand. Overigens kun je bij Prixos uit heel wat soorten archiefkasten kiezen. Smaakvolle jaloeziedeurkasten bijvoorbeeld. Het oog wil tenslotte ook wat.

Tip 5: klein meubelen maken het af

Je staat er misschien niet bij stil, maar een leuke kapstok, een degelijke deurmat, een bijzettafel of ladekastje worden vaak als vanzelfsprekend beschouwd, maar o wee als ze ontbreken. Behalve dat klein meubelen uiterst functioneel zijn, werken ze ook sfeer verhogend. Een mooie vitrine, een gezellig zitje en je kantoor is gewoon af.

 

Je ziet het: je kunt je kantoor zowel slim als smaakvol inrichten. Inventariseer de wensen, houd rekening met de Arbo normen en creëer een fijne, toekomstbestendige en gezonde werkplek!

 

Dit blog is geschreven door Gabriëlle de Sain:

Ik ben tekstschrijver en eigenaar van Trigger Tekst | Tekstbureau voor ondernemend Nederland.  Dagelijks helpen we ondernemers en kleine bedrijven bij het bereiken van hun doelen. Dat doen we via het schrijven van doel(groep)gerichte content waaronder teksten voor je website, blogs en social media. Ontdek wat we nog meer voor je (bedrijf) kunnen betekenen. Ga naar onze website of neem contact op!
PS: voor Prixos bloggen we over vragen en ervaringen van ondernemers m.b.t. kantoorartikelen.

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.

Ik heb de Privacy verklaring gelezen.