Ik wil iets terugbrengen

Heeft u iets besteld en na levering vastgesteld dat u het verkeerde heeft besteld? Geen nood, we halen de artikelen op verzoek weer bij u op.

Stuur echter nooit artikelen terug zonder schriftelijke toestemming van onze kant! Dit veroorzaakt extra vertragingen, extra werk en extra kosten.

Heeft u één of meerdere artikelen die u terug wil laten ophalen, stuur ons dan, binnen 7 dagen na ontvangst, een e-mail met de volgende gevens:
-       Firmanaam en uw naam
-       Order- of factuurnummer
-       Productnummer, beschrijving en aantal
-       Aantal verzenddozen
-       Uw contactgegevens.

Wij starten dan een retourdossier. Binnen twee dagen ontvangt u een voorstel van datum voor de ophaling door onze vervoerder.
Zij hebben dan een etiket bij zich met alle informatie over uw retour en plakken dit op de verzendverpakking,(-en). Wij kunnen dan aan de hand van deze gegevens het pakket identificeren bij binnenkomst in ons magazijn.

Zodra het pakket terug in ons magazijn is, worden de productverpakking en de inhoud gecontroleerd. Zijn deze in orde, dan wordt er een creditnota voor de teruggekomen artikelen opgemaakt, niet voor de transportkosten. Deze creditnota kunt u dan verrekenen met uw volgende bestelling.
Voor deze service wordt een retourkosten bijdrage aangerekend van €9.95 ex BTW per producttype. Gelieve er rekening mee te houden dat onze kosten voor het terugnemen, controleren, op voorraad leggen, administratief verwerken van artikelen aanmerkelijk hoger liggen (ca 20-25 euro per artikeltype). Om deze reden worden artikelen onder €10 niet teruggenomen.

Opgepast

-       nooit een artikel zonder toestemming en zonder servicenummer aan ons terugsturen
-       nooit de productverpakking beschadigen of beschrijven
-       geen aangebroken verpakkingen terugzenden
-       alleen complete bestelhoeveelheden terugzenden

Dit kan er toe leiden dat er extra kosten in rekening moeten worden gebracht of dat eventueel de gehele creditnota zal worden geweigerd.

 

Transportschade

Indien een product beschadigd is tijdens het transport, dan dient u ons hiervan binnen 48 uur na ontvangst per e-mail op de hoogte te brengen.
Indien de verzendverpakking beschadigd is bij levering, dan dient u dit direct bij de chauffeur te melden.

Gelieve in uw e-mail de volgende informatie te geven:
-       Firmanaam en uw naam
-       Order- of factuurnummer
-       Productnummer, beschrijving en  aantal
-       Uw contactgegevens
-       De aard van de beschadiging, eventueel  aangevuld met foto’s.

Wij zullen zo snel mogelijk met u contact opnemen en informeren  hoe we het probleem zullen oplossen. In de regel wordt het product snel vervangen.
Prixos houdt zich het recht voor niet tot vervanging over te gaan, maar het aankoopbedrag van het product terug te betalen.

Garantie

Apparaten en machines die reeds onmiddelijk na het uitpakken niet of slecht werken, moeten binnen 48h gemeld worden, per e-mail, met bovenstaande gegevens plus het serienummer op het apparaat zelf.
Deze storingen vallen onder een aparte garantie bij de producenten. Wij controleren hoe dit probleem opgelost kan worden en geven u hierover de nodige informatie of instructies.
In sommige gevallen zullen we u vragen om eerst contact op te nemen met de servicelijn van de producent. Met hun vakkennis kunnen deze specialisten reeds veel problemen van op afstand direct oplossen.

Voor apparaten en machines die binnen twee jaar na de aanschafdatum gebreken vertonen, geldt de garantie van de producent.
Stuur ons een e-mail met de volgende gegevens:
-       Factuurnummer
-       Serienummer op het apparaat of de machine
-       Uw contact gegevens.

Wij zullen dan contact opnemen met de producent en u laten weten hoe dit probleem opgelost zal worden. Afhankelijk van de storing wordt het apparaat gerepareerd of vervangen.

Voor alle andere producten geldt een garantietermijn van 2 jaar, mits het product gedurende die periode onder gepaste omstandigheden werd opgeslagen of gebruikt.
Normale slijtage van het product tijdens het gebruik valt buiten de garantie.

 

Heeft u vragen over een retouraanvraag of over de garantie, neemt u dan contact op met onze klantendienst.

Onlangs bekeken