De klantenservice vertelt: opbergsystemen naar ieders smaak

De nadelen van een slordig bureau 

Een slordig bureau brengt volgens mij alleen maar tijdverlies en imagoschade met zich mee. De hele tijd je spullen moeten zoeken, da’s nu niet bepaald bevorderlijk voor de concentratie en staat mijlenver van efficiënt en snel werken. Wie aan een chaotisch bureau werkt, geeft daarnaast de indruk ook zelf op een chaotische manier te werken, een imago dat geen enkele ernstige werknemer zich graag aanmeet.

Het laatste en misschien wel beste argument voor een ordelijk bureau, dat krijgt u van Mark van de klantenservice: “Zelf krijg ik niet vaak klanten op bezoek, ik hou het liever bij telefonische conversaties. Maar als er toch iemand zou langskomen, dan zou ik er zeker voor zorgen dat m’n bureau er netjes bijligt. Het zou toch erg jammer zijn dat zo’n visite met een valse noot start, doordat je eerst nog een hele hoop rommel van je bureau moet weghalen!” Met andere woorden: opgeruimde bureaus en werktafels dragen bij aan een professionele uitstraling.

 

Nu u weet welke zware gevolgen rommel met zich meebrengt, volgt hier het goede nieuws. Er zijn immers heel wat oplossingen op de markt, in de vorm van opbergsystemen en opbergdozen, om uw bureau netjes te organiseren. Mark vertelt u er meer over.

Bureau accessoires, onmisbaar op uw werktafel

Wat doet u met al uw pennen, post-its, paperclips en uw perforator? Misschien veegt u ze met één beweging van tafel, recht in de lade van uw ladeblok, maar dan is het daar weer een rommeltje. Speciaal hiervoor bedoelde bureau organisers zijn dan een pak handiger: ze zijn gemaakt om er diverse kleine spullen in op te bergen, op zo’n manier dat u alles meteen terugvindt. “Potloden die over de vloer rollen, een nietmachine die onder een stapel papier verborgen zit, … Met zo’n handige set bureau accessoires is zo’n scenario meteen verleden tijd, dat weet ik uit eigen ervaring!”, aldus een overtuigde Mark.

Brieven en tijdschriften, elk z’n bakje 

Vakbladen, facturen, uitnodigingen voor evenementen, loonbrieven, … Dagelijks komt er flink wat post uw onderneming binnen. Daarnaast heeft elke werknemer verschillende documenten op zijn bureau liggen; zelfs in een papierloze omgeving valt dit niet te vermijden. “Zorg voor verschillende opbergmogelijkheden, zodat u zowel losse blaadjes als dikkere catalogi netjes kan bewaren,” luidt Marks advies. “Zelf stop ik werkdocumenten die ik permanent of tijdelijk in de buurt wil houden, snel in de brievenbakjes die op m’n bureautafel staan. Wanneer klanten me hier advies over vragen, raad ik hen aan bakjes te kiezen die mooi in het interieur passen. Het oog wil ook wat, nietwaar?” Zodra de brievenbakjes te vol raken of u bepaalde documenten niet meer dagelijks nodig heeft, kunt u ze overbrengen naar mappen en/of ordners. Op die manier zitten ze veilig, netjes en ordelijk opgeborgen.

Catalogi en vakbladen verdienen eveneens een mooi plekje. Enkele tijdschriftcassettes op uw tafel of in een open rek zijn vaak al voldoende. Ook hier kiest u best in functie van de algemene kantoorinrichting: in een modern kantoor passen hippe kleurtjes, een klassieke inrichting vraagt dan weer neutralere tinten.

Grote opbergdozen voor het grotere werk 

Kabels en gereedschap: ook in uw kantoor zitten ze vast ergens verborgen. Achteraan in een kast, in een lade of toch in een opbergbox? Voor grotere spullen zijn stevige dozen, zoals de Really Useful Box, de handigste oplossing. Deze meestal doorschijnende bakken met stevig deksel zijn stapelbaar en nemen dus weinig plaats in. “Eerlijk gezegd is de Really Useful Box een van mijn favoriete opbergdozen,” vertrouwt Mark ons toe. “Toen er hier op het werk steeds meer ordners bijkwamen en er nog niet meteen een extra kast voorhanden was, gebruikten we gewoon enkele Really Useful Boxen. Als klanten me naar grote opbergdozen vragen, is dat altijd het type boxen dat ik hen adviseer.” 

Mark wil er nog even op wijzen dat het gebruik van opbergdozen en -systemen iets heel individueels is: “Bij mijn collega’s zie ik het elke dag: ieder heeft zo z’n voorkeur. Sommigen hebben een volledige bureau organiser en houden hun werktafel helemaal clean, echt volgens het boekje. Bij anderen slingeren er toch een paar losse pennen rond, zodat ik hen altijd vraag waarom ze geen pennenbakje bestellen … Ach ja, zolang niemand overdrijft, zolang we ons werk maar goed én graag doen, zie ik niet meteen een probleem.”

 

 

 

Daarmee komen we bij de kern van de zaak: opbergsystemen kunnen er hip en trendy uitzien, maar het belangrijkste is dat ze u en uw medewerkers helpen bij het uitoefenen van de dagelijkse taken. Een opgeruimd bureau, da’s een kleine moeite, met grote gevolgen!

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.

Ik heb de Privacy verklaring gelezen.