Tevreden medewerkers dankzij koffie en schone toiletten

Paniek in de tent!

“Ik weet het nog goed, ik was amper begonnen toen een groepje accountants op hoge poten mijn kantoor binnenstoof. Ik begreep al snel dat het om de koffie ging. Wow, meteen paniek in de tent. Het leek wel alsof ik aan hun secundaire arbeidsvoorwaarden kwam! Eén kink in de kabel en de, eh pleuris breekt uit. Maar ja, zeg nu zelf, de beste gesprekken voer je onder het genot van een kopje koffie, ja toch? Om iedereen gerust te stellen ben ik toen direct naar de supermarkt gerend, maar ik nam me voor dit snel beter aan te pakken.”

Hoe houd je medewerkers tevreden?

 

Het zou te ver gaan om de medewerkerstevredenheid enkel af te laten hangen van de aanwezigheid van (goede) koffie. Buiten de eerdergenoemde schone toiletten, scoren voldoende wc-papier, fijne handzeep, elke dag een schone prullenbak en frisse hand- en vaatdoeken ook erg hoog. De meesten hangen natuurlijk nauw samen met hygiëne. De aantrekkelijkheid van een werkplek stijgt naarmate de hygiëne en faciliteiten toenemen.

Dus, bedrijven groot en klein, doen er goed aan hieraan aandacht te besteden. Je hebt er alleen maar voordeel bij. De sfeer blijft goed en je medewerkers zijn gezond en blij. Creëer daarom een ruimte voor een flinke voorraad koffie, thee, soep en toebehoren, sla voldoende wc papier en schoonmaakmiddelen in en zorg voor verschillende doekjes en vuilniszakken. Prixos heeft trouwens alles wat je nodig hebt. Alles in één keer bestellen en tegen vlijmscherpe prijzen. Houd je mooi geld over voor bijvoorbeeld een bedrijfsuitstapje!

De voorraad altijd op peil

Als je bij een kleine organisatie werkt, is je takenpakket vaak wat breder. Dat is ook bij Emma het geval. Als secretaresse is zij naast de reguliere taken ook verantwoordelijk voor het facilitaire gebeuren. Voordat ze tot haar zelf ontwikkelde office welzijnsplan kwam, heeft ze eerst van alles geïnventariseerd: hoeveel werd waarvan verbruikt, welke soep vindt men lekker en wat heeft de schoonmaakdame nodig om haar werkschema goed en hygiënisch uit te oefenen. Tijdens die inventarisatie ontdekte ze bepaalde patronen. Het verbruik van de erwtensoep en Thaise kippensoep ligt in de winter veel hoger dan in de zomer en wat bleek, haar collega’s drinken het liefst uit kartonnen bekertjes. Zo werden de overschotten en tekorten ook meteen verklaard. Aan de hand van haar inventarisatie kon Emma gemakkelijk een schatting maken die ze koppelde aan haar maandelijkse Prixos bestellingen. Hierdoor is de voorraad altijd op peil en is er in de zomer een verkwikkende, heldere bouillon in plaats van de stevige erwtensoep. Emma: “Sinds mijn office welzijnsplan is er geen paniek meer in de tent geweest. Bovendien geeft het mij ook rust. Ik behoud het overzicht en ieder jaar vraag ik of er nog behoefte aan verandering is, want ik weet toevallig dat de Toscaanse tomatensoep ook erg lekker is!”

 

PS - Prixos heeft een breed assortiment facilitaire artikelen en heel handig: eenmaal besteld zijn de artikelen bij een volgende bestelling zo weer terug te vinden in je bestelhistorie.

 

Dit blog is geschreven door Gabriëlle de Sain:

Ik ben tekstschrijver en eigenaar van Trigger Tekst | Tekstbureau voor ondernemend Nederland.  Dagelijks helpen we ondernemers en kleine bedrijven bij het bereiken van hun doelen. Dat doen we via het schrijven van doel(groep)gerichte content waaronder teksten voor je website, blogs en social media. Ontdek wat we nog meer voor je (bedrijf) kunnen betekenen. Ga naar onze website of neem contact op!

PS: voor Prixos bloggen we over vragen en ervaringen van ondernemers m.b.t. kantoorartikelen. 

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.

Ik heb de Privacy verklaring gelezen.