Verzendkosten en levertijden

Prixos zorgt dat  uw bestellingen zo snel mogelijk geleverd worden. 

Alle bestellingen, die voor 18h binnenkomen, worden nog dezelfde dag verstuurd.
De levering wordt verzorgd door DHL, tijdens de kantooruren.
Prixos levert alleen in Nederland en in Belgie.
Levering op een postbus adres is niet mogelijk.
Ophalen van een bestelling op ons kantoor is niet mogelijk.

84EDF5AAC722[1]6j8wNZa7m6lXw

 

Leveringskosten

Voor leveringen in Nederland geldt een vaste lage kostenbijdrage van €5.99.
Voor leveringen in Belgie bedraagt de kostenbijdrage €6.99
Deze bedragen zijn ex BTW.

Tijdstip van levering

Van zodra de bestelling bij ons is klaargemaakt en in de vrachtwagen van de vervoerder geladen, ontvangt u een e-mail met de pakbon. Hierop kan u direct zien of de zending volledig is, zoniet of er een nalevering zal plaatsvinden.
Uw bestelling wordt tijdens de kantooruren geleverd, volgens het vaste leverschema van DHL. Helaas kunnen we nooit van tevoren precies bepalen hoe laat uw bestelling geleverd zal worden. Vooraf bellen door de chauffeur is niet mogelijk.
Levering op zaterdag is mogelijk op verzoek. U kunt dit aangeven tijdens uw bestelling. Dit geldt alleen voor Nederland, levering op zaterdag in Belgie is niet mogelijk.

A130186CE749[1]L2fS0BaKd3iuZ

Grote artikelen, speciale leveringen

Grotere artikelen, zoals muurborden en meubelen, worden met andere transporteurs geleverd om beschadiging te voorkomen. De levertijd voor deze artikelen bedraagt in de regel twee werkdagen tot een week. Voor sommige artikelen is er een afwijkende levertijd, deze staat meestal bij het product aangegeven.
Artikelen met voorraad aantal 999 worden niet door onszelf op voorraad gehouden, maar komen rechtstreeks van de producent of importeur. Deze hebben soms een afwijkende levertijd van een paar dagen. U kunt ons altijd vragen hoelang deze bedraagt.

In ontvangst nemen

Wanneer de zending bij u aangeboden wordt, zal de chauffeur vragen om een handtekening en naam van de ontvanger. Zorgt u ervoor dat de levering alleen door daartoe bevoegde personen wordt afgetekend. Het afleveren op een locatie waar niemand kan tekenen voor ontvangst, gebeurt geheel op uw risico.

Missende artikelen

Telt u, voor het aftekenen, het aantal dozen dat u ontvangen heeft. Dit moet overeenkomen met de informatie van de chauffeur. Bij het uitpakken van uw levering moet u deze controleren aan de hand van de u toegezonden pakbon. Hierop staat aangegeven welke artikelen verzonden zijn. Artikelen die onvoldoende op voorraad waren, worden vermerkt en  zullen  zo snel mogelijk nagezonden worden.
Mocht u bij het uitpakken vaststellen dat er andere artikelen niet meegeleverd werden, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten, per email op info@prixos.nl (ten laatste 5 werkdagen na de factuurdatum)
Geef aan om welke bestelling het gaat (ordernummer), de firmanaam, de missende artikelen (liefst met code) en het aantal. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om u te laten weten wat de status is, en hoe het voor u wordt opgelost.

Afwezig

Mocht  u op het tijdstip van de levering niet aanwezig zijn, dan komt DHL de volgende werkdag nogmaals langs. Bent  u dan opnieuw afwezig, zal een bericht achtergelaten worden. U kunt dan het pakket ophalen in het dichstbijzijnde afhaalpunt van DHL.

Uw factuur

Uw factuur ontvangt u als PDF per email. In de regel ontvangt u deze een dag na het verzenden van de levering. Dit is meestal ook de dag waarop u de zending zal ontvangen. Heeft u twee werkdagen na het ontvangen van de factuur nog geen levering ontvangen, dan moet u contact met ons opnemen. Wij kunnen dan nagaan waar uw zending is en of er iets fout is gelopen. Klachten over zendingen kunnen 5 werkdagen na de factuurdatum niet meer in behandeling worden genomen.

Teruggekomen zendingen

Zendingen, die niet door DHL afgeleverd kunnen worden, worden in de regel weer aan ons magazijn teruggezonden. Zendingen met foutief adres (geadresseerde onbekend, foute straatnaam, huisnummer, busnummer, postcode of plaatsnaam), kunnen in de regel niet afgeleverd worden en komen terug. Na het bevestigen van uw bestelling op de website is het aanpassen van de adresgegevens in de regel niet meer mogelijk. Als de zending opnieuw moet worden verstuurd, zullen we opnieuw de bijdrage voor verzendkosten moeten aanrekenen.

 

Voor zendingen die worden geweigerd bij aflevering, of die na het versturen worden geannuleerd, wordt de normale bijdrage voor retourkosten aangerekend. Zie hiervoor de pagina retouraanvraag

Heeft u vragen over de leveringen, dan kunt u ook altijd contact met ons opnemen. De contactgegevens vindt u op deze pagina.

Onlangs bekeken