Wat moet er in uw voorraadkast?

Waarom zou ik een voorraad kantoorartikelen inslaan? 

Volgens Marleen van de klantenservice spreekt het antwoord voor zich: “Iedereen wordt wel eens geconfronteerd met een situatie waarin hij of zij een bepaald artikel nu meteen nodig heeft. Wanneer je met iemand aan de lijn bent, pak je meteen een pen en memoblok om notities te nemen. Wanneer je klant op bezoek is, moet je in een handomdraai een prijslijst kunnen afdrukken. Wanneer je dringend naar het toilet moet … ja, dat hoef ik verder niet uit te leggen!”

 

Heeft u hier in uw aankoopbeleid voor kantoorartikelen rekening mee gehouden? Dan zit u goed, want dan heeft u gegarandeerd altijd enkele extra cartridges, pakken papier en toiletpapier in de buurt. Bent u eerder iemand die pas kantoorbenodigdheden bestelt wanneer het rek leeggeraakt? Dan raadt Marleen u toch aan om een aantal onmisbare artikelen regelmatig bij te bestellen.

Wat hoort er in mijn voorraadkast?

 

Wat voor u onmisbaar is, bijvoorbeeld een rekenmachine, heeft uw collega misschien helemaal niet nodig. Toch zijn er van die artikelen die eenvoudigweg in elk kantoor vaak van pas komen. Het gaat hier dan heel duidelijk om verbruiksartikelen: producten die na een tijdje op of leeg zijn en die u eigenlijk toch regelmatig nodig heeft. “Voor mij zijn er vier categorieën voorraadartikelen,” aldus Marleen, “Dat zijn papier en verwante artikelen, alles voor de printer, producten voor het sanitair en voor de catering. Natuurlijk bestaat er een overlapping tussen papier en printer, maar wanneer u al deze artikelen mooi op voorraad heeft, zit u wel safe.”

        Papier en verwante artikelen: Hiermee bedoelen we zowel kopieerpapier, memoblokken als schrijfblokken, naargelang wat u vaak gebruikt. Vooral kopieerpapier valt in geen enkel kantoor weg te denken. “Ik raad klanten vaak aan enkele soorten kopieerpapier te bestellen: de goedkopere, eenvoudige variant voor dagelijks gebruik en een iets duurder, dikker papier voor correspondentie met klanten,” vertelt Marleen. Wanneer u voldoende opslagruimte heeft én er bij u op kantoor veel papier wordt gebruikt, kan het interessant zijn om meteen een heel pallet te bestellen.
Voor de andere producten in deze categorie, zoals enveloppen, memoblokken en schriften, hangt het er maar van af wat uw voorkeur heeft. “Ik ben dol op van die kleurige memo’s, ik word er instant vrolijk van! Wanneer de telefoon rinkelt, grijp ik in een reflex naar mijn memoblokje en een pen. Mijn collega Mark schrijft dan weer liever op een kladblok. Het gevolg is dat ik enkele extra memoblokken in mijn bureaula heb zitten, terwijl je bij Mark alleen kladblokken terugvindt!”

·         Cartridges en toners: Wanneer u een document wil afdrukken, moet u natuurlijk over het juiste kopieerpapier beschikken, maar zonder inkt komt u niet ver. “Wanneer het over cartridges of toners gaat, raden we klanten aan om er een klein aantal op voorraad te hebben. Anders bestaat het risico op uitdroging, wat de kwaliteit van de gemaakte afdrukken vermindert,” zo waarschuwt Marleen. Ze geeft ons ook graag haar exclusieve tip mee: “Wanneer u stevig wil besparen op afdrukkosten, moet u echt de alternatieve cartridges eens bekijken. Veel mensen staan er wat afkerig tegenover, maar wij hier op kantoor gebruiken ze continu en zijn er erg tevreden over. Wie niet waagt, die niet wint, toch?”

·         Producten voor het sanitair: “Dat lijkt me duidelijk,” zegt Marleen. “Voldoende zeep, handdoekjes, wc-papier, … zijn toch noodzakelijk om de werkdag voor iedereen aangenaam te laten verlopen!” Bekijk goed hoe uw sanitaire ruimte is ingericht: staat er een handzeepje of moet u regelmatig de zeepdispenser aanvullen? Welke handdoekdispenser hangt er tegen de muur? Noteer alles, zodat u zeker de juiste artikelen bestelt.

·        Catering: Misschien krijgt u soms onverwacht bezoek, misschien is één van uw werknemers dol op zijn dagelijkse kopje thee, of misschien lijdt de receptionist wel aan een koffieverslaving. Hoe het ook zit, wanneer uw medewerkers of klanten uit enkele warme en koude dranken kunnen kiezen, geeft dit altijd een goede indruk. Ook hier komt Marleen met een handige tip: “Wanneer de winter eraan komt, zijn er vaak kortingen voor koffie en thee, en in de lente geldt hetzelfde voor water en sappen. Als u onze nieuwsbrieven een beetje opvolgt, kunt u dus echt wel mooie zaken doen, ook voor uw drankjes!”

 

Waar bestelt u al deze producten?

 

Da’s logisch: gewoon, bij uw vaste leverancier! Uw leverancier van kantoorartikelen is pas die naam waardig wanneer hij ook voor de nevenproducten (zoals sanitair en catering) een ruim aanbod heeft klaarstaan.

 

Heeft u vragen over deze voorraadartikelen, de prijs of gewenste hoeveelheid? Neem dan even contact op met Mark of Marleen, zij helpen u door de bomen het bos te zien!

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.

Ik heb de Privacy verklaring gelezen.